Uzinele Dacia recrutează 15.000 de crash test dummies

crash test dummies Dacia

Veste excelentă pentru 15.000 de români inconștienți și fără cunoștințe de limba engleză! După ani de încercări repetate de a îmbunătăți siguranța automobilelor Dacia, managementul uzinelor a stabilit că de vină sunt manechinele de plastic folosite în testele de simulare a accidentelor. Acestea s-au dovedit complet inutile și irelevante pentru că nu reproduc nici 1% din comportamentul românilor în trafic, urmând a fi înlocuite cu crash test dummies în carne și oase.

Cei 15.000 de români săraci cu duhul dar fericiți că au luat interviul de angajare (foto medalion), vor participa într-un test standard de siguranță, pe o porțiune de 200 metri până la impactul final cu un autoturism parcat regulamentar, test al cărui design este conceput să replice situațiile reale în care se pot regăsi șoferii și pasagerii din Dacii. Testul standard presupune condusul unei Dacii de către un crash test dummy șofer de sex masculin care a servit întâi un 150 de rom, alături de un crash test dummy pasager de sex feminin, care va cicăli întruna conducătorul auto și îi va da indicații inutile pe tot parcursul testului. Pe lângă toleratul meliței pasagerei și a manelelor date la maxim, șoferul va mai fi nevoit să suporte mirosurile grețoase eliberate de 50 de brăduți parfumați cu arome diferite, dar și gâdilatul infernal provocat de cele două cozi de iepure și una de veveriță atârnate de parbriz. În tot acest timp, șoferul va contempla cu neliniște perspectiva celor 14 CD-uri legate ciorchine de oglinda retrovizoare în scopuri de antiradar, făcându-se schije și împlântându-se în fața lui în momentul impactului final. Șoferul de test trebuie să parcurgă distanța de 200 de metri în așa fel încât să schimbe cât mai des și mai ilegal banda, iar prin geamul coborât va fi înjurat și scuipat copios de alți participanți la trafic. Vizibilitatea parbrizului va fi redusă la 5% de brăduți, CD-uri, cozi animale, iconițe, muțunași și stickere expirate. La final, cei doi testeri vor încerca să supraviețuiască doar cu câteva fracturi impactului cu autoturismul staționat.

Neluțu Clanță (foto), primul crash test dummy care a finalizat cu brio și în viață testul de siguranță, a declarat fericit printre cioburile de dinți și CD-uri că nu credea să scape așa ieftin din experiment: “Mai greu a fost să ies la sfârșit dintre fiarele mașinii, cu femurul rupt și cu mâna stângă toată franjuri cum am ținut cotul pe geam. Am crezut că testul e gata și buimăcit fiind, am dat să mă scutur de cioburi, iconițe și coji de semințe, când au sărit din cealaltă mașină alți doi crash test dummies care m-au luat la tocat până am rămas lat. Acum sunt bine, la spital și primesc mâncare bună de trei ori pe zi prin tub”.

pamflet scris cu umor în neștire de Ignațiu Ralea