Ungaria dispusă să renunţe la Ardeal dacă le permitem construirea Canalului Balaton-Marea Neagră

Canal Balaton - Marea Neagra nestire

Diplomaţia maghiară a anunţat că Ungaria a revenit la sentimente mai bune şi că ar fi dispusă să renunţe la pretenţiile absurde de alipire a Ardealului, cu o mică condiţie: România să accepte adevărul istoric că Lacul Balaton a făcut parte din Marea Neagră acum 1.500 de ani şi să faciliteze construirea unui Canal Balaton-Marea Neagră pentru a repara această nedreptate.

Istoricii şi geologii din ţara vecină afirmă că nu mai prididesc cu volumul enorm de dovezi ştiinţifice care atestă în mod irefutabil că acum 1.500 de ani, când au fost ei primii aici, Marea Neagră se întindea până în centrul Ungariei. Doar răutatea şi lăcomia proverbială a românilor a făcut ca maghiarii să nu se bucure azi de acces la mare. Şi asta deoarece, conform istoriei alternative ţinute de maghiari, ai noştri au astupat cu pământ şi gunoaie toată bucata de bazin pontic dintre Constanţa şi Balaton. O importantă dovadă în acest sens o reprezintă o litografie din secolul VI descoperită alaltăieri la Budapesta, care înfăţişează mii de valahi rânjind sardonic în timp ce umplu albia cu ţărână şi satisfacţie. Mai mult, biologii lor marini au analizat în laborator apa din Lacul Balaton şi le-a dat că e atâta de sărată încât e practic saramură, deci lacul a făcut parte cândva din Marea Neagră. În paralel, autorităţile maghiare susţin că importul masiv de sare din ultimele luni nu are nici o legătură cu Lacul Balaton, a fost pur şi simplu necesar pentru noua reţetă de kürtős kalács sărat. Adevărul istoric fiind deci de netăgăduit, guvernul de la Budapesta propune un tratat de pace prin care ei renunţă la pretenţiile, justificate de altfel, pe care le aveau în Ardeal, iar România va accepta la schimb necesitatea reunirii Lacului Balaton cu Marea Neagră printr-un canal navigabil de 880 de kilometri, care va traversa în linie dreaptă cele două ţări vecine. Ungurii au înaintat şi propunerea nouă de hartă, insistând că pagubele pe partea românească vor fi minime, limitându-se la scufundarea câtorva oraşe lipsite de importanţă precum Arad, Hunedoara sau Ploieşti. Joncţiunea canalului cu Marea Neagră ar urma să se facă în staţiunea Mamaia, pentru care maghiarii au prezentat hârtii incontestabile care indică că aceasta a fost o aşezare maghiară în trecut, cunoscută sub denumirea de Momoio. O ultimă cerinţă este ca administraţia românească să monteze pe litoral plăcuţe bilingve cu „Marea Neagră / Fekete Tenger”.

Autorităţile maghiare aşteaptă o rezoluţie favorabilă şi rapidă din partea omologilor români, anunţând că în caz contrar vor fi obligaţi să ne sisteze Dunărea, pe care o vor devia spre ceea ce va fi Marea Balaton.

pamflet scris cu umor în neștire de Ignațiu Ralea